
În lumea marketingului, termenul de brand awareness este într-o continuă schimbare. Dacă în urmă cu câțiva ani, soluția cea mai populară pentru comunicările de business erau campaniile televizate și cele OOH, acum situația stă cu totul diferit. În prezent, mediul online este cel pe care ne putem pune cea mai mare bază pentru a ajunge, ca brand, la o categorie cât mai mare de oameni, iar acest aspect este cu atât mai adevărat atunci când ne referim la domeniile și subdomeniile industriei adult. Tik Tok, platforma de social media cu audiență tânără, este, cu siguranță, „regele” în ceea ce privește promovarea, iar acest lucru ne este confirmat și de către Teodora Jugaru, Manager de Studio la Rich Girls Studio:
„Comunicarea de brand pe TikTok a venit la început ca o joacă. Concepeam alături de echipă clipuri amuzante în studio tocmai pentru a arata și celorlalți cât de bine și ușor interacționăm și cât de distractiv este să lucrezi într-o astfel de industrie. Dar, treptat, ne-am dat seama că putem furniza multe informații într-un mod relaxant pentru public, le putem răspunde la întrebări în timp real și putem face tot procesul de comunicare mult mai transparent, mult mai rapid.” – Teodora Jugaru, Manager Studio în sediul Rich Girls Studio din Piața Victoriei.
Într-adevăr, pentru un studio de videochat cu un renume destul de mare deja în industrie, precum Rich Girls Studio, TikTok reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a interacționa cu audiența deja existentă, dar și de a educa potențialele audiențe noi. Astfel, pentru o companie al cărei public țintă se încadrează în intervalul de vârstă 18-35 de ani și a cărei audiență nu mai folosește, de ceva timp, rețelele sociale clasice, precum Facebook sau Instagram în aceeași măsură, TikTok nu este nici mai mult nici mai puțin decât o revoluție în ceea ce privește comunicările de brand.
După ce Meta a luat decizia de a interzice aproape tot ceea ce înseamnă industrie adult, posibilitățile de promovare și comunicare a business-urilor care activează pe acest segment de piață au devenit semnificativ limitate, iar nevoia de a descoperi noi rețele și modalități de a ajunge la publicul țintă a devenit extrem de clară. Astfel, switch-ul către TikTok, care este de altfel, fără semne de întrebare, rețeaua de social media a momentului, a reprezentat o decizie absolut naturală pentru managerii Rich Girls Studio.
Motivele pentru care rețeaua chineză de socializare este atât de populară atât printre consumatori, cât și printre branduri sunt foarte clare de ambele părți: fiind o platformă bazată pe clipuri de durată scurtă, care pot ajunge extrem de ușor la publicul cărora le este destinat, le asigură brandurilor o creștere organică aproape sigură, într-un timp extrem de scurt, comparativ cu rețelele sociale clasice, unde este nevoie de investiții financiare semnificative pentru a putea apărea pe „wall-ul” consumatorului țintă. De asemenea, prin toate funcțiile care apar și care sunt îmbunătățite constant, precum live-urile, nu mai este nevoie de intermediari pentru a construi campaniile de comunicare, managerii sau ownerii de brand putând comunica într-un fel direct și transparent cu membrii comunității construite.
În ceea ce privește trendurile în acest sens, tot TikTokul va rămâne și în viitorul apropiat, conform previziunilor, pe primul loc printre rețelele de socializare. Datorită ușurinței în comunicare și mixului pe care îl pot crea brandurile între educație și entertainment, tot mai multe companii își vor muta activitatea pe această platformă, preferând comunicarea directă și transparentă în defavoarea reclamelor plătite.
Sursă foto: RichGirls-Studio.ro.