Mai multa siguranta financiara, un job mai bun, dezvoltare personala si profesionala. Acestea sunt dorintele tinerilor pentru 2023, exprimate in cadrul unui sondaj realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research. La modul general, romanii au sperante de mai bine pentru 2023, insa nemultumirile tinerilor se indreapta spre sfera profesionala si acestia spera la schimbari.
2023- anul optimismului si schimbarilor
Reveal Marketing Research a realizat la final de 2022 un studiu reprezentativ la nivel national, pentru a afla care sunt asteptarile si sperantele romanilor de la noul an. 48% dintre respondenti s-au declarat optimisti cu privire la 2023, in timp ce doar 15% s-au aratat pesimisti.
In privinta asteptarilor, cei mai multi (43%) isi doresc o imbunatatire a situatiei financiare. In sfera profesionala, 23% dintre romani vor sa isi schimbe locul de munca in 2023, in special tinerii intre 18-34 de ani (32%), iar 50% sa isi pastreze actualul loc de munca, valori semnificativ mai mari fiind inregistrate in cazul celor intre 35 si 55 ani (59%).
La modul general, cele mai mici scoruri de satisfactie au fost obtinute de nivelul de multumire cu locul de munca (48%) si de situatia financiara prezenta (37%). Astfel ca, pe lista de rezolutii pentru 2023, romanii au notat si schimbari in plan profesional.
Principalele rezolutii are romanilor pentru 2023
La intrebarea ce-si doresc de la 2023, romanii au raspuns:
-sa calatoreasca mai mult (32%)
– sa petreaca mai mult timp cu familia (30%)
– sa manance mai sanatos (29%)
– sa aiba mai mult timp liber (18%).
In cazul tinerilor ( 18-24 ani), se observa doua tendinte importante: schimbarea stilului de viata si dezvoltarea personala si profesionala. Astfel, potrivit sondajului, 30% dintre tinerii intre 18-24 de ani isi doresc mai mult sa aiba un stil de viata mai activ si sa mearga la sala.
Pentru tinerii cu varste cuprinse intre 25-34 de ani este importanta intr-o mai mare masura dezvoltarea profesionala. Acestia au declarat ca isi doresc sa isi schimbe locul de munca (21%) si sa investeasca timp in cursuri de dezvoltare personala si profesionala (15%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 28.12.2022-01.01.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1005 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.