Portalul Work or Not este un loc unde angajații pot să-și exprime opinia despre angajatorii lor. Îi evaluează și împărtășesc observațiile lor despre munca într-o anumită companie. Conform creatorilor portalului, o fac din ce în ce mai des. De la înființarea site-ului Work or Not, numărul de comentarii despre angajatori crește continuu! Oare angajații iau decizii mai conștiente în alegerea locului de muncă?
Angajatorii nu mai decid totul
Odinioară, căutarea unui loc de muncă era asociată cu un concurs în care angajatorul dicta toate condițiile. Fundamentul erau scrisorile de intenție, în care candidații pentru un anumit post trebuiau, în primul rând, să prezinte convingător de ce sunt cei mai buni. Cu toate acestea, acest lucru se limita adesea la descrierea în cuvinte frumoase a cât de mult își prețuiesc potențialul angajator.
În prezent, scrisorile de intenție sunt rare printre cerințe. De asemenea, se vorbește tot mai mult despre faptul că nimeni nu dorește să aplice la anunțuri de angajare fără informații concrete. În primul rând, se referă la oferirea posibilului salariu, tipului de contract încheiat, sau descrierea specifică a responsabilităților angajatului pe post. Se observă clar un trend în care nu numai angajatorul are cerințe față de candidați. Acum și ei câștigă voce!
Work or Not: opiniile contează
Candidații merg mai departe. Nu doar că solicită detalii specifice în anunțurile de angajare. Ei vor să cunoască mai bine compania la care aplică. Informațiile din buletine și de pe site-uri web nu le sunt suficiente. Cel mai adesea, acolo găsesc date seci sau comunicate adresate clienților acestor firme. Pentru a cunoaște întreprinderea, candidații trebuie, așadar, să privească în interiorul său.
Opiniile angajaților și ale foștilor angajați au aici o putere imensă. Pot să povestească despre cum decurge, în practică, colaborarea cu o anumită companie. Angajații descriu regularitatea plăților, atmosfera din birou, șansele de avansare sau abordarea managerului față de echipă. Astfel de detalii și informații pot fi cunoscute doar de persoanele care lucrează în companie în mod regulat. În mod normal, fără un cunoscut care lucrează acolo, nu am avea șansa să cunoaștem astfel de informații. Work or Not arată că se poate altfel.
Popularitatea Work or Not crește!
Exact din acest motiv, creatorii platformei observă o creștere a interesului pentru această formă de schimb de informații despre angajatori. Aceasta permite să te simți un pic mai mult în atmosfera companiei. Adesea, se poate vedea și un avertisment clar să nu intri în colaborare cu un anumit agent economic. Acest lucru este foarte util, în special pentru persoanele care abia își încep cariera pe piața muncii.
E încurajator faptul că angajații devin din ce în ce mai conștienți de puterea opiniilor. Acestea permit evitarea greșelilor sau confirmă bunele presimțiri față de angajator. În ambele cazuri – opiniile angajaților ajută la luarea unei decizii importante de viață: Work or… not?