
Serviciile SEO se referă la serviciile oferite de agențiile de profil pentru optimizarea site-ului web al unei afaceri pentru motorul de căutare (Google). Cu ajutorul SEO, un anumit site poate fi plasat în primele rezultate organice din SERP, oferta de produse sau servicii devenind astfel mai vizibilă pentru persoanele interesate de produsele sau serviciile respective.
SEO are numeroase avantaje pentru o afacere și poate ajuta la îndeplinirea multor obiective de promovare – de la creșterea vânzărilor și brand awareness, la obținerea de leaduri și creșterea nivelului de încredere a potențialilor clienți. Totuși, există anumite niște care pot avea nevoie de serviciile SEO mai mult decât altele. Printre acestea se numără domeniul medical, juridic, companiile de nișă, întreprinderile mici și altele despre care urmează să citești în acest articol!
Iată care sunt industriile unde nevoia de servicii SEO nu poate fi contestată:
Start-upuri și întreprinderi mici
Start-upurile și întreprinderile mici nu dispun, în general, de un buget generos pentru promovarea online, iar SEO reprezintă una dintre strategiile de marketing care pot aduce cel mai bun ROI. Astfel, optimizarea pentru motorul de căutare poate ajuta aceste afaceri să câștige mai mult brand awareness, să își facă cunoscute produsele sau serviciile și să obțină primele vânzări. SEO poate contribui la popularizarea brandurilor mici atunci când vine vorba de nișe specifice, reușind să crească baza de potențiali clienți.
Companii de servicii SaaS și online
Pentru aceste companii, SEO este important pentru că reprezintă cea mai bună modalitate de a aduce utilizatori pe site. Traficul de calitate este esențial pentru că doar așa poate fi testat serviciul sau puse întrebări legate de acesta. Mai mult decât atât, optimizarea SEO îți va ajuta site-ul să fie în primele rezultate din SERP atunci când utilizatorii caută ceva legat de problema pe care o întâmpină – problemă care poate fi rezolvată cu ajutorul serviciului pe care îl oferi!
Companii de nișă
Pentru companiile de nișă poate fi mai dificil să se facă cunoscute, în special dacă au deja câțiva competitori în piața locală, națională sau chiar internațională. Astfel, cu ajutorul SEO, aceste companii își pot face cunoscute serviciile sau produsele, ajungând la acele persoane care au nevoie de ele. Este important să fie evidențiat elementul care face diferența între companie și competitori, acel unique selling proposition care va convinge utilizatorii să cumpere de la tine, nu de la ceilalți.
Companii exclusive la nivel local
Dacă ai o companie care operează exclusiv la nivel local și nu faci SEO, pierzi foarte mulți potențiali clienți. Prin optimizarea contului Google My Business, site-ul tău va fi afișat celor care caută firme care oferă produsele sau serviciile pe care le deții tu, în zona în care te afli tu. Așadar, pentru ca aceste persoane să știe de firma ta și să te poată contacta, optimizarea SEO este soluția!
Profesioniştii medicali
Persoanele din domeniul medical pot beneficia de pe urma serviciilor SEO prin câștigarea încrederii potențialilor pacienți, prin materiale informative despre diverse afecțiuni sau probleme, prin explicarea procedurilor și prin oferirea de articole care conțin răspunsuri la întrebările utilizatorilor.
De asemenea, profesioniștii medicali pot obține astfel și încredere din partea motorului de căutare, acesta ajungând să îi vadă drept experți în domeniu și oferind un ranking mai bun tuturor materialelor semnate de ei.

Profesionişti în domeniul juridic
La fel ca profesioniștii din domeniul medical, cei din domeniul juridic pot obține un grad crescut de încredere prin optimizarea SEO, atât când vine vorba de potențiali clienți, cât și când vine vorba de motorul de căutare. Devenind o sursă de informații relevante pe diverse subiecte legate de domeniul juridic, orice profesionist poate câștiga mai mulți clienți, obținând în același timp mai multă relevanță pe piață.
Restaurante și baruri
Fie că este vorba de restaurante și baruri locale, fie că este vorba de afaceri dezvoltate la nivel național, optimizarea SEO poate convinge diverși potențiali clienți să calce pragul localului tău și să se bucure de preparatele sau băuturile servite. Prin promovarea serviciilor și a meniului, dar și prin optimizarea conținutului pentru tipologia publicului țintă, orice antreprenor își poate crește profiturile. Bineînțeles, SEO te poate ajuta să aduci oameni în local, dar serviciile impecabile și preparatele sau băuturile gustoase sunt cele care îi vor convinge să se întoarcă iar și iar.
Mărci concurente
Dacă activezi într-o nișă foarte competitivă, serviciile SEO nu pot lipsi din strategia ta de marketing digital – în special dacă ai tăi concurenți au deja o strategie SEO implementată. Prin analiza competitorilor pe care o poate face o agenție SEO cum este Limitless.ro, se vor decide pașii necesari pentru a depăși competiția în rankingul Google și pentru a obține rezultate mai performante.
Companii din sectorul turismului
Sectorul turismului este unul pentru care pot fi îndeplinite multe obiective de marketing digital prin intermediul serviciilor SEO. De la popularizarea unor locații de vacanță care nu au trezit până în prezent interesul clienților, la obținerea mai multor leaduri, optimizarea SEO poate ajuta o companie din acest sector să își depășească competiția și să cunoască succesul – în special dacă eforturile SEO sunt completate de alte strategii de promovare digitală.
iGaming și jocuri de noroc
Deși este o industrie controversată, industria jocurilor de noroc este în plină ascensiune, iar competiția este acerbă. Astfel, optimizarea SEO poate reprezenta colacul de salvare pentru firmele care se chinuie să convingă utilizatorii să se înscrie pe platformele lor online sau să le viziteze locațiile fizice sau poate reprezenta piesa de puzzle lipsă care să ducă o firmă în fruntea concurenței. Totul depinde de bugetul pus la bătaie și de strategia de optimizare aleasă.
Prestatori de servicii
Indiferent de nișa în care oferi servicii, un site optimizat SEO și o prezență online te pot ajuta să câștigi atenția, dar și încrederea potențialilor clienți. Cu siguranță că și tu te lupți cu câțiva concurenți puternici care oferă aceleași servicii ca tine, dar cu ajutorul SEO poți evidenția ce faci tu mai bine decât ei, ce oferi în plus, pe scurt, ce ar avea de câștigat clienții care te aleg pe tine în locul concurenței.
Servicii profesionale
Fie că ești o firmă care oferă servicii profesionale, fie că ești un freelancer, publicul trebuie să înțeleagă care este nivelul serviciilor pe care le oferi pentru a fi dispus să plătească pentru acestea. Astfel, optimizarea SEO te va ajuta să prezinți informațiile relevante pe înțelesul publicului, să le câștigi încrederea și, dacă totul merge bine, să îi convingi să te contacteze!

E-commerce
Magazinele online au nevoie de SEO pentru a supraviețui. Dacă pentru firmele care activează în alte industrii și au o altă abordare a businessului SEO poate fi doar o altă componentă din strategia de digital marketing, pentru un magazin care vinde produse doar online, SEO este cea mai bună modalitate pentru a se face cunoscut în rândul publicului.
Dacă activezi în una dintre aceste industrii, recomandarea specialiștilor este să te îndrepți către o agenție care să te ajute cu optimizarea SEO sau, bineînțeles, există mereu opțiunea de a învăța SEO de unul singur și mai apoi să aplici principiile de optimizare site-ului tău! Oricare ar fi opțiunea pe care o alegi, asigură-te că SEO nu lipsește din mixul de marketing digital și vei observa diferența pe care acesta o face!
Sursa foto: unsplash.com