Se apropie cu pasi repezi anul 2023 iar online-ul este mai complex ca niciodata. Tehnicile de marketing care functionau odata astazi sunt invechite, putand fi chiar daunatoare. Asta nu inseamna ca nu exista oportunitati, insa. Daca vrei sa iti promovezi afacerea in mediul online, ai o multime de oportunitati si de instrumente, care mai de care mai interesante.
Conform celor de la DDM, o companie de marketing cu capital romanesc care analizeaza constant trendurile din domeniu, cele mai importante tendinte din 2022, care au toate sansele sa ajunga la maturitate in 2023 sunt urmatoarele.
Trendurile de marketing din 2022-2023
1. Constructia de brand, extrem de importanta. Exista un numar din ce in ce mai mare de companii, ceea ce face concurenta sa fie acerba. Este foarte greu sa iesi in evidenta fara a avea un brand vizibil, care sa cucereasca. Un brand de succes implica o serie de ingrediente: o imagine plina de culoare, o prezenta cat mai puternica pe retelele de socializare, un stil propriu de comunicare cu potentialii clienti, etc.
2. Campanii de marketing automatizate. Unul dintre marile avantaje ale antreprenorilor de astazi este faptul ca pot automatiza campaniile de marketing. Tool-urile puse la dispozitie de retelele de socializare sau de motoarele de cautare permit cautarea rapida a potentialilor clienti si promovarea foarte eficienta catre acestia. O campanie de marketing automatizata inseamna mai putin timp pierdut si evident, cheltuieli mai mici.
3. Realitatea virtuala. Realitatea virtuala este din ce in ce mai prezenta, foarte multe companii investind sume considerabile in dezvoltarea de ochelari VR si de aplicatii pentru acestia. Desi inca nu sunt conturate foarte bine variante de promovare prin intermediul VR, cu siguranta este o tendinta de viitor care poate sa devina din ce in ce mai clara in 2023;
4. Marketingul prin continut video. Nu e niciun secret in faptul ca Youtube atrage mai multi vizitatori decat o fac televiziunile clasice. Acolo unde sunt vizitatori, sunt si firme care isi doresc sa se promoveze. Daca vrei promovare eficienta, este bine sa ai in vedere creatorii de continut video. Foarte nisati, cu comunitati care au deplina incredere in ei, acestia pot fi extrem de eficienti atunci cand promoveaza un produs.
5. Cautari vocale. “Ok Google!” S-ar putea ca aceasta expresie sa fie expresia anului 2023. Cautarile Google nu mai depind de prezenta unui calculator, ci pot fi facute vocal. Daca vrei sa afli ceva, o poti face intreband motorul de cautare atunci cand te afli in masina, atunci cand gatesti sau atunci cand faci orice alta activitate. Incearca marketingul prin cautari vocale si s-ar putea sa ai surprize placute.
Exista o multime de oportunitati noi de promovare, care s-ar putea sa fie mai ieftine si mai eficiente decat erau cele care le-au precedat. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa le descoperi si sa ai curaj sa le incerci.
Pentru a afla mai multe oportunitati de marketing in 2022-2023, intra pe site-ul celor de la DDM.