Vacanța de vară: prilej de bucurie pentru copii, stres pentru părinți?!

Vacanța de vară este, fără îndoială, cea mai așteptată perioadă din an pentru copii. Zilele lungi și călduroase oferă nenumărate ocazii de joacă, aventură și relaxare. Elevii se bucură, dar nu la fel de mult și părinții, care se gândesc ce activități distractive, dar și educative să le ofere.

Un test de răbdare și organizare când ai copil, nu-i așa?! Cei mici vor doar să se joace și să exploreze, pe când adulții văd vara ca pe cel mai bun prilej ca aceștia să nu uite cunoștințele acumulate pe parcursul anului școlar.

Deși jocurile și activitățile recreative sunt esențiale în dezvoltarea armonioasă a copiilor, trebuie să existe un echilibru între distracție și educație. Bine că Global Learning s-a gândit asta și a găsit o soluție de compromis atât pentru părinți, cât și pentru copii – meditații săptămânale la Limba și Literatura Română, destinate copiilor care au terminat clasele a II-a, a III-a și a IV-a.

De ce (ar fi bine) să-ți înscrii copilul la acest program?

Programul de meditații săptămânale la Limba și Literatura Română, creat de Denissa Gabriela Bularda, se concentrează pe dezvoltarea abilităților de bază. Copiii sunt încurajați să citească texte cu ușurință și să povestească ulterior ceea ce au citit. Metoda îmbunătățește abilitățile de citire, capacitatea de a înțelege și reține informațiile și de a lega ideile într-o manieră coerentă. Prin exerciții de povestire, copiii învață să-și exprime gândurile clar și structurat, o abilitate esențială atât la școală, cât și în viața de zi cu zi.

Să nu uităm de legarea propozițiile în fraze coerente atunci când povestesc! Acest proces îi ajută pe copii să-și dezvolte gândirea logică și să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare. Prin exerciții practice și multe activități interactive, copiii sunt încurajați să-și imagineze și creeze povești, să descrie evenimente și să-și exprime ideile structurat.

Scrierea după dictare, un test la care mulți elevi pică

În cadrul meditațiilor săptămânale, un accent deosebit se pune și pe scrierea corectă după dictare. Scopul acestor exerciții este acuratețea în scriere, dar și rapiditatea. Practic, copiii ascultă un text citit de profesor și trebuie să-l transcrie cât mai bine posibil.

Prin repetarea frecventă a cuvintelor și frazelor corect scrise, copiii își consolidează cunoștințele de ortografie, deci vor putea să recunoască și să evite greșelile comune de scriere. Un alt beneficiu al dictării este dezvoltarea memoriei auditive – dictarea implică o bună capacitate de a reține și reproduce informațiile auzite. În ultimă instanță, prin dictare, copiii învață să respecte structura frazei și să înțeleagă (mai bine) modul în care cuvintele formează propoziții coerente.

Ortogramele, o provocare chiar și pentru adulți

Ortogramele, adică scrierea corectă a unor cuvinte sau grupuri de cuvinte care se pronunță la fel, dar se scriu cu cratimă sau fără, legat sau dezlegat, desigur avand sensuri diferite. Ortogramele dictează claritatea comunicării – doar vrem să transmitem și să primim mesaje clare și precise, nu-i așa?!

Ortogramele ajută la îmbunătățirea abilităților de citire și scriere prin înțelegerea subtilităților și nuanțelor limbii. Copiii învață să recunoască contextul în care se folosesc anumite cuvinte și să le folosească corect în propoziții.

Cum funcționează programul Global Learning?

Meditațiile săptămânale de limba română sunt concepute pentru a dezvolta abilitățile de scriere ale copiilor prin exerciții de dictare și învățarea ortogramelor. Dictarea și ortogramele sunt integrate în curriculum-ul meditațiilor săptămânale, Denissa Gabriela Bularda asigurându-se astfel că cei mici își dezvoltă abilitățile de scriere într-un mod structurat și coerent. Prin jocuri educative, exerciții practice și lectură diversificată, copiii sunt încurajați să învețe și să aplice corect ortogramele în scrierea lor de zi cu zi.