Interesul pentru sustenabilitate a crescut simțitor în ultimii ani pentru că și presiunea a crescut – reglementările internaționale asupra companiilor s-au înmulțit, iar așteptările consumatorilor ca brandurile să preîntâmpine problemele de mediu influențează de multe ori decizia de cumpărare.
Aspecte privind etica procesului de producție și respectul pentru mediul înconjurător contează din ce în ce mai mult pentru consumator (mai ales pentru noile generații), iar ceea ce contează pentru cumpărător, are puterea de a influența felul în care se dezvoltă o afacere.
Relația consumatorilor cu sustenabilitatea
Bunicii sau străbunicii noștri au avut un stil de viață sustenabil neintenționat pentru că nu au avut altă opțiune – purtau doar haine din materiale naturale, mâncau carne rar, consumau mai puțin din toate punctele de vedere și nu foloseau pet-uri.
Astăzi, după zeci de ani de supraproducție și consum excesiv, pare că se întrezărește din nou dorința unui stil de viață mai simplu, mai cumpătat, în care calitatea, durabilitatea, respectul față de natură și oameni primează.
Oamenii devin mai informați, responsabili și conștienți de impactul lor asupra mediului, cu valori puternic legate de sănătate și respect față de natură.
O nouă eră a sustenabilității
În tot acest context, așa cum era firesc, au apărut ghiduri care explică cum poți deveni sustenabil zi de zi, evenimente, conferințe dedicate sustenabilității și gale care recompensează simbolic oamenii și acțiunile companiilor implicate în astfel de acțiuni.
Specialiștii atrag atenția asupra faptului că sustenabilitatea nu este un trend trecător și nu se rezumă la acțiuni punctuale sau campanii de CSR. Sustenabilitatea reală nu se întâmplă ocazional, ci devine parte din strategia și ADN-ul unei companii.
Inspirație pentru companiile sustenabile
Brandurile și companiile sustenabile formează o comunitate de lideri inspirați care stimulează inovația în mediile de business din care fac parte și își aduc contribuția la un viitor mai sigur și mai bun.
Cum se construiește un stil de business (și de viață) sustenabil, care este granița dintre autentic și fake în promovarea acțiunilor de mediu devin teme recurente în conferințele (din ce în ce mai dese) dedicate sustenabilității.
Pe 22 mai, La Biz Sustainability Summit, lideri și vizionari vor povesti strategii smart de sustenabilitate și leadership în CSR – de la companii și ONG-uri care înțeleg ce presupune investiția în comunitățile în care activează.
Reciclarea, prioritară în sustenabilitate
Nu am putea vorbi despre sustenabilitate fără să ne gândim la reciclare, un obicei pe care cu toții suntem datori să îl avem pentru a ne asigura că vom avea și mâine resursele necesare. La Biz Sustainability Summit, reprezentanții Asociației ENVIRON, unul dintre cei mai importanți jucători din domeniul managementului deșeurilor de echipamente electrice și electronice din România, vor povesti despre cum pot deveni tehnologia, progresul și inteligența artificială aliați în lupta pentru un mediu mai curat.
În realitate, un stil de business și de viață sustenabil înseamnă un consum mai mic de resurse, prețuind calitatea și nu cantitatea. Înseamnă respect pentru oameni, pentru mediul înconjurător și respect pentru tine. Înseamnă să faci alegeri responsabile, conștiente.