Rezolva disputele bancare prin intermediul profesionistilor!

Atunci cand te apasa problemele cu banca, cel mai bine este sa apelezi la o autoritate competenta care sa remedieze situatia. CSALB este o astfel de institutie non profit, care are ca scop solutionarea litigiilor dintre banci sau institutii financiare nebancare si consumatori intr-o maniera amiabila, echilibrata si in timp util. Procedurile sunt gratuite pentru consumatori si se desfasoara in afara instantelor judecatoresti. Consumatorii pot apela la CSALB pentru orice tip de problema pe care o au in relatia cu bancile sau institutiile financiare nebancare. De exemplu, in primul trimestru al acestui an, cele mai multe cereri au fost legate de probleme privind imprumuturile, iar o parte mai mica din creante a fost legata de neintelegeri despre depozite bancare, conturi curente, transferuri bancare sau leasing. Cele mai frecvente revendicari ale consumatorilor sunt legate de reducerea soldurilor creditelor, eliminarea comisioanelor si restituirea banilor platiti pentru astfel de comisioane de-a lungul anilor, eliminarea anumitor clauze contractuale, probleme cu executari silite, recalcularea si scaderea dobanzilor, reesalonarea sau reorganizarea creditelor, returnarea banilor sau mutari de la biroul de credit.

De cele mai multe ori este nevoie de educatie financiara pentru a evita astfel de momente neplacute, insa consumatorul de rand nu este intotdeauna cel mai instruit in acest domeniu. Aici CSALB poate ajuta o multime de oameni care doresc sa invete din experienta lor, urmarind caravana online CSALB, unde lucrurile sunt explicate mai clar in filmulete video.

Un mediator CSALB impartial ajuta partile sa incerce sa ajunga la o solutie reciproc acceptabila a disputei.

Procesul de mediere este o negociere dirijata, in care partile incearca sa negocieze o solutionare a disputei lor, ajutate de un mediator. Solutionarea litigiilor prin mediere poate economisi bani, usureaza sarcina instantei si, de cele mai multe ori, lasa partile intr-o stare mai buna. Exista o serie de alte beneficii semnificative ale medierii si acestea includ:

Control mai mare. Medierea mareste controlul pe care partile il au asupra rezolutiei. Fiecare parte este direct implicata in negocierea propriului acord si nu va poate fi impusa nicio intelegere. In comparatie, nemultumirea este adesea experimentata in instanta, unde partile nu au de ales decat sa accepte hotararea pronuntata, de care acestea s-ar putea sa nu fie multumite.

Este confidential. Spre deosebire de potentiala publicitate a procedurilor judiciare, tot ceea ce s-a spus la mediere este complet confidential pentru parti (cu exceptia cazului in care s-a convenit altfel).

Este voluntar. Orice parte se poate retrage in orice moment.

Comoditate. Medierea este organizata intr-un loc convenabil partilor, care au fiecare camera proprie, precum si o sala separata pentru intalniri comune. Mediatorul asculta parerile tuturor, vorbeste cu partile in privat si impreuna, indrumandu-le catre o intelegere.

Costuri reduse. In general, costul este mult redus in comparatie cu incercarea de a solutiona problema prin instanta. Litigiile traditionale sunt foarte costisitoare, iar costul total este foarte imprevizibil.

Rezultat mai rapid. Deoarece medierea poate fi folosita la inceputul unui litigiu, un acord poate fi de obicei ajuns mai repede decat in cazul in care se urmareste prin instante.

Mediatorii sunt instruiti sa lucreze cu situatii dificile. Mediatorul actioneaza ca un facilitator neutru si sprijina fiecare parte pe parcursul procesului.

Pastrarea relatiilor. Indiferent daca poate fi o disputa de afaceri sau de familie, pastrarea relatiilor poate fi un beneficiu cheie al medierii. Medierea ii ajuta pe participanti sa se concentreze pe comunicarea eficienta intre ei, spre deosebire de a se ataca reciproc. Este avantajos ca consumatorii sa apeleze la CSALB  pentru rezultate cat mai satisfacatoare.