Vestea morții persoanei dragi este extrem de greu de primit. De cele mai multe ori te face să crezi că îți fuge pământul de sub picioare. Cu atât mai mult când decesul este în străinătate și sunt necesare serviciile unei firme de repatriere decedati.
În aceste momente extrem de grele și dificile Omega Repatriere Decedați oferă servicii de repatrieri funerare la cele mai înalte standarde de excelență. Societatea asigură nu doar aspectele concrete ale repatrierii precum transportul funerar, sicriul special pentru repatriere și aspectele ce țin de pregătirea corpului persoanei decedate în vederea înhumării. Această societate asigură de asemenea și documentele necesare repatrierii corpului persoanei decedate dragi dvs în țară.
Prin seriozitate și empatie Omega Repatriere Decedați vine în sprijinul familiei greu încercate. Oferă consiliere funerare atât înaintea repatrierii cât și după ce repatrierea a avut loc. Caută să îndrume familie cu cele mai bune sfaturi și soluții la probleme pe care aceasta le întâmpină în acel moment cu transportul în țară, locul de veci, convoiul funerare și altele.
Prin logistica de care dispune repatrierea persoanelor decedate poate avea loc în cele mai bune condiții. Mașinile funerare folosite sunt mașini funerare autorizate frigorifice. De asemenea timpul în care are loc repatrierea se dorește a fi cât mai scurt pentru ca corpul acelei persoane să ajungă acasă în cele mai bune condiții pentru înmormântare.
Ce condiții trebuie să îndeplinească o firmă de repatrieri funerare?
Desigur repatrierea persoanelor decedate se face în anumite condiții care țin de respectarea legislației Uniunii Europene dar și a legislației locale. Astfel o firmă pentru a putea face repatrieri funerare trebuie în primul rând să fie autorizată de către DSP a localității unde are punctul de lucru iar pentru acest aspect mașinile cu care se efectuează transportul funerar trebuie să fie special modificate și dotate cu agregat frigorific.
Un alt aspect important al repatrierii este utilizarea unui sicriu special în acest sens. Este vorba despre un sicriu metalic care se pune într-un sicriu de lemn care se închide și se sigilează. Omega Repatriere Decedați asigură ei înșiși sigilarea sicriului și nu este nevoie de apelarea la un serviciu extern pentru această operațiune.
Care sunt actele necesare repatrierii?
În vederea repatrierii procesul de obținere a documentelor de repatriere poate părea unul foarte dificil. Cu siguranță așa si este deoarece familia greu încercată se află într-o țară străină și deseori rudele de gradul 1 ale persoanei decedate sunt în țară. Cu toate acestea serviciile de repatrieri funerare oferite de către societatea Omega asigură obținerea tuturor documentelor necesare repatrierii fără a fi necesară prezența familiei în străinătate.
Documentul de bază este obținerea certificatului de deces. Certificatul de deces se eliberează de autoritatea civilă a localității pe raza căruia a avut loc decesul. Spre exemplu dacă o persoană decedată a avut domiciliu în România și rezidența în orașul Frankfurt din Germania, însă decesul are loc într-un accident la Nurnberg, certificatul de deces nu se eliberează de către Frankfurt. Acesta se eliberează de către serviciul de stare civilă de la Nurnberg.
Un alt document necesar repatrierii funerare este pașaportul mortuar. Pașaportul mortuar conține toate informațiile privind persoana decedată, locul decesului, localitatea și țara unde are loc repatrierea precum și granițele prin care va trece mașina funerară cu corpul neînsuflețit. Autoritatea locală este cea desemnată la eliberarea acestui document și nu este implicată în niciun fel autoritatea Consulatului României.
În cât timp se realizează repatrierea unei persoane decedate?
Timpul necesar repatrierii unei persoane decedate diferă de la o țară la alta și de la un oraș la altul. Acest fapt e cauzat de specificul și de reglementările serviciilor de stare civilă ale localității în care a avut loc decesul. Spre exemplu în localitățile mici deseori serviciile de stare civilă sunt deschise doar o dată sau de două ori pe săptămână. În cele mari de obicei acestea sunt deschise zilnic dar și aici sunt excepții (spre exemplu serviciul de stare civilă din Frankfurt este deschis doar în zilele de luni, miercuri și vineri).
Un alt aspect important în ceea ce privește repatrierea este implicarea sau nu a autorităților polițienești în anchetarea cauzei decesului persoanei decedate care urmează să fie repatriată în România. În funcție de conjunctura în care decesul a avut loc, poliția poate cere anchetarea medico-legală a cauzei decesului care poate presupune un examen sumar al corpului persoanei decedate sau efectuarea unei autopsii. În cazul în care poliția cere o astfel de anchetă repatrierea corpului în România este amânată de obicei cu câteva zile.
De obicei procesul de repatriere durează 2-3 zile, având în vedere faptul că societatea Omega dispune de persoane care vorbesc mai multe limbi străine, au experiență în repatrieri funerare de peste 13 ani și cunosc procedurile specifice de repatriere ale fiecărei țări și a multor orașe din țările UE.
Care sunt pașii de făcut când are loc decesul în străinătate?
În cele ce urmează dorim să vă detaliem care sunt pașii de parcurs în cazul unui deces în străinătate.
Sunt doua aspecte generale în această situație și anume: decesul care are loc acasă sau decesul care are loc la spital. Dar de asemenea vom discuta și despre aspecte particulare când decesul are loc în accident, pe stradă, înec sau alte condiții nenaturale.
Pentru situația în care decesul are loc la spital, în grija familiei nu mai intervine niciun aspect. Familia trebuie doar să ne anunțe de deces și să ne comunice datele de contact ale spitalului precum și informațiile privind persoana decedată. De asemenea va trebui să ne pună la dispoziție buletinul persoanei decedate și de preferință actele de stare civilă ale acesteia deoarece sunt primării , ca cele din Germania, care nu eliberează actul de deces în lipsa acestor documente.
Dacă decesul a survenit acasă, procedura repatrierii este aceeași dar sunt câteva etape pe care familia trebuie să le facă. Prima dintre acestea este de a anunța decesul la autoritatea competentă în certificarea acestuia: medicul de familia, salvarea, etc. Acest aspect este foarte important deoarece în lipsa unei certificări medicale a decesului nu se poate face nimic. Tot aici doresc să amintesc de faptul că există autorități medicale în străinătate care emit certificat ce nu sunt luate în considerare de către serviciul de stare civilă în vederea întocmirii actului de deces (situația similară este și în România unde certificatul medical de deces eliberat de către SMURD nu poate fi folosit ca document medical pe baza căruia să se înregistreze decesul la serviciul de stare civilă). După această etapa următoarea este aceea de a apela la o firmă locală de pompe funebre care să preia corpul persoanei decedate de la domiciliu și să îl păstreze la frigiderul mortuar până la sosirea societății de repatrieri funerare Omega, care preia întregul proces al repatrierii chiar și în absența familiei.
Printre aspectele particulare ale decesului amintim decesul în accident, decesul prin înec, moarte violentă, pe stradă, etc. În aceste situații nu există o procedură standard deoarece în funcție de contextul decesului poliția poate să dispună efectuarea unei anchete medico legală sau eliberarea corpului în vederea repatrierii, când acesta trebuie preluat și păstrat la camera frigorifică până la sosirea societății noastre.
Societatea Omega Repatrieri Decedați oferă toate serviciile necesare repatrierilor funerare din UE în România. Având experiența îndelungată, sute de familii cărora le-a fost aproape și le-a ajutat cu servicii de excelență, această societate asigură sprijinul real familiei greu încercate.
Excelența în serviciile de repatriere decedați