placeholder

De ce este bine să devii întâi content writer și apoi copywriter?

Copywriter și content writer sunt două profesii înrudite, dar nu același lucru după cum cred mulți. De fapt, unii ar spune că este mai ușor să fii content writer decât copy writer. De ce? Pentru că a scrie articole de informare este mai ușor decât să încerci să vinzi ceva cuiva. Dacă este adevărat sau nu, poți să descoperi singur pentru a te lămuri cu ochii tăi.

Dacă ai un vis să trăiești din scris și te-ai gândit să alegi între a fi content writer sau copywriter, este o idee bună să devii content writer și apoi să faci tranziția către copywriting.

De ce întâi content writer și apoi copywriter?

Atunci când nu ai experiență în redactarea de articole, este util să faci „practică” undeva. A fi content writer îți va oferi experiența și practica de care ai nevoie pentru a învăța cum să scrii un material cap-coadă. Content writingul înseamnă muncă de documentare, redactare, editare, corectare și modificare după cerințele și feedback-ul clientului tău.

Muncind în câmpul content writingului vei învăța cum să te pliezi pe cerințele unui client, cum să te documentezi, cum să îți editezi textele și cum să le corectezi după redactare, dar mai ales să le modifici după ce primești feedback de la client. Vei înțelege ce înseamnă tone of voice, SEO sau o anumită abordare a subiectului primit. Totul te va ajuta să evoluezi și de aici până la textele de vânzare specifice copywritingului este doar un pas.

Unii oameni nu fac acest pas niciodată, dar este important să știi că un copywriter poate scrie fără efort texte informative, dar un content writer are nevoie de practică și devoltare continuă pentru a ajunge în punctul de a obține texte de vânzare. Cititorii de pe internet sunt refractari când vine vorba de articole sau mici texte care le oferă ceva și este mai dificil decât acum 10 ani, să zicem, să le vinzi ceva. Ei au nevoie de texte care să nu le ceară să cumpere într-un mod agresiv.

Va trebui să înveți să fii persuasiv, dar într-un mod subtil, prietenos. Oamenii vor să cumpere atunci când decid ei că au nevoie sau își doresc un anumit produs, nu să se simtă forțați de tine să le dai banii de pe card. Ai nevoie de puțină psihologie și acest simț de a trece de la informare la persuasiune suavă se formează în timp. Este vorba despre o subtilitate care nu se formează peste noapte, ci este un mușchi antrenat în luni, poate chiar ani.

Pe internet există o mulțime de texte, cursuri de content writing și copywriting, webinarii, podcasturi, resurse din care poți învăța totul despre copywriting, dar cel mai bine înveți în practică. Este bine să începi să scrii texte pentru cineva și în timp să faci tranziția spre copywriting. Îți va fi mai ușor decât dacă te vei avânta direct în acest domeniu cel puțin provocator. Nu este imposibil să devii copywriter, dar ai nevoie de răbdare și perseverență pentru a te dezvolta în continuu și a primi criticile cât mai constructiv.