Trăim într-o era digitalizată, în care Internetul a devenit practic o parte integrată din viața omului modern. Îl utilizează în mod regulat pentru a se informa, pentru a păstra într-un mod eficient legătura cu cei dragi, dar și pentru a lansa diferite proiecte, care sa îi asigure câștiguri suplimentare. Indiferent de motivul pentru care este utilizat, cert este faptul că nu se mai poate spune nu tehnologiei sau mediului online. De multe ori, atunci când se vorbește despre afaceri online, există tendința de a crede că succesul vine în scurt timp și fără prea mult efort, pentru că toata lumea face cumpărături din mediul online astăzi. În realitate însă, lucrurile nu stau deloc așa, Internetul fiind o sfera mai competitiva astăzi ca oricând.
Pentru a putea vorbi despre vreo formă de succes în online, este necesar ca mai întâi serviciile și produsele pe care le comercializezi să devină cunoscute publicului larg. În lipsa acestui detaliu cheie, sunt șanse minimale de a înregistra vreodată un succes. O cale foarte simplă prin care poți obține acest lucru este prin intermediul serviciilor de optimizare site dar și prin conceperea unui plan de marketing cât mai bun. Iată de ce ai nevoie în egală măsură de ambele servicii.
Optimizarea site-ului (SEO)
Serviciile de optimizare pentru motoarele de căutare, cunoscute și sub denumirea de SEO, au ca și scop principal creșterea autorității unui site. În fond este în zadar să ai pe site produse și servicii de o calitate excepțională, dacă absolut nimeni nu aude de ele. Aici este punctul în care un serviciu SEO bun poate schimba complet întreaga ecuație. Majoritatea click-urilor pe care le fac utilizatorii merg înspre prima pagină pentru că oamenii au pur și simplu încredere în ceea ce le furnizează motoarele de căutare. Șansele de a fi găsit în pagina 2 sau 3 a unui motor de căutare, scad exponențial.
SEO este un serviciu complex ce presupune o serie de acțiuni on-site și off-site. Dincolo de schimbările ce trebuie făcute la nivel de site, SEO presupune și obținerea de link-uri, prin intermediul articolelor și comunicatelor de presa. Acesta este un aspect cu o importanță deosebită în procesul de creștere a autorității unui site.
Planul de marketing
Marketing-ul este punctul central al oricărei afaceri. Într-un secol în care competiția este mai acerba ca oricând pe toate nișele, serviciile de marketing au devenit indispensabile pentru evoluția unui business. Avantajele elaborării unui plan de marketing sunt multiple. Acestea reies în principal prin faptul că vei identifica cu o mai mare ușurință nevoile și dorințele consumatorilor sau cererea pentru un anumit produs.
Elaborarea unui plan de marketing este un proces complex, în care datele trebuie interpretate cu mare atenție, altminteri acestea pot duce la decizii de marketing nepotrivite sau proiecții financiare nerealiste. În ambele situații te vei alege cu costuri inutile destul de mari. Un plan de marketing bine scris și cuprinzător este de facto scheletul oricărui business care își propune să vândă. Fără o analiză a concurentei și fără a înțelege pe deplin nevoile consumatorilor, este practic imposibil ca o afacere să pășească pe culmile succesului.