Cum să atragi clienți de Black Friday?

„Black Friday”, „Vinerea neagră”, „Vinerea reducerilor” – dacă ești comerciant, cu siguranță aceste expresii nu îți sunt străine. Black Friday a devenit cel mai cunoscut eveniment de reduceri din toată lumea, iar fiecare client sau comerciant care este conștient de avantajele acestei perioade o așteaptă cu nerăbdare.

Cum a devenit Black Friday atât de popular în România? Ei bine, după prima ediție din 2011, organizată de trei dintre cele mai mari magazine online de la noi din țară la momentul respectiv, Black Friday România a început să fie preluat de cât mai mulți comercianți, perioada asta fiind poate cea mai prosperă din an pentru magazinele online.

De ce se merită să îți promovezi magazinul online de Black Friday?

Așa cum se face referire și în titlul articolului, Black Friday este ocazia perfectă de a atrage clienți noi pentru magazinele online. Nu doar că mare parte dintre clienți intră în febra cumpărăturilor și caută cele mai bune oferte la mai multe magazine, dar însăși conceptul campaniei de Black Friday creează o uniformizare a tuturor ofertelor, astfel că pentru potențialii clienți apare mult mai ușor sentimentul de încredere. Focusul principal nu mai este neapărat pe magazinul care vinde, ci pe produs și pe reducerea acestuia. Mai mult, dacă oferi ceea ce promovezi, Black Friday te poate ajuta să obții clienți fideli, care se vor întoarce la tine și te vor recomanda prietenilor și cunoștințelor.

Ce trebuie să faci ca să atragi clienți de Black Friday?

Reducerile și prețurile mult mai mici sunt elementul central al campaniilor de Black Friday. Dacă vrei să te alături, dar nu ești dispus să lași mai deloc din prețuri, atunci acest eveniment nu este pentru tine. Clienții s-au obișnuit și exact asta așteaptă – prețuri vizibil mai mici și reduceri procentuale cât mai mari. Totuși, pe lângă discounturile de preț, mai există și alte elemente care pot influența și îți pot atrage clienți.

  1. Optimizează magazinul online

Degeaba te promovezi și oferi cele mai bune reduceri dacă atunci când ajung la tine pe site clienții dau de informații greu de înțeles sau întâmpină dificultăți la găsirea produselor.  Înainte de campanie, asigură-te că paginile produselor care vor fi în campania de Black Friday sunt bine optimizate, cu titluri atractive și un call to action cât mai eficient.

Tot în această categorie intră și optimizarea conținutului – încearcă să nu oferi detalii nesemnificative în descrierea produselor, care să îl facă pe utilizator să își piardă răbdarea. Afișează mai întâi informațiile de interes pentru client, iar detaliile care nu sunt atât de importante lasă-le pe final de pagină.

  1. Promovează din timp campania de Black Friday în mediul online

Te poți folosi cu succes de social media pentru a-ți promova campania de reduceri Black Friday ceva mai devreme. Acolo ai deja o listă cu potențiali clienți, deci este mult mai ușor să începi de la ceva ce ai aproape. Totodată, clienții deja fideli se vor bucura de noutăți și te vor pune cu siguranță pe lista magazinelor de urmărit pentru perioada cu cele mai mari reduceri din an.

  1. Folosește toate canalele de promovare pe care le ai la dispoziție

Google Ads, Social Media, newslettere sau SMS-uri, toate acestea pot fi incluse pe lista canalelor de promovare care te vor ajuta să atragi clienți de Black Friday.

Secretul unei campanii reușite este să fii prezent peste tot și să comunici cât mai eficient ce ai de oferit, iar astfel îți vor crește mult șansele să atragi clienți.