Cum deschizi un Magazin Online de Succes pentru E-commerce în România

Dacă vrei să te bucuri de o afacere de succes prin intermediul unei idei la care să nu ai nevoie de foarte multe resurse, un magazin online este opțiunea potrivită. Oricine își poate înființa rapid un magazin online chiar și cu un buget redus apelând la www.creare-site-magazin-online.ro.

Magazinul online este cea mai fiabilă opțiune care poate înlocui cu brio ideea unui magazin tradițional amplasat în centrul orașului pentru care ai nevoie de sediu fizic, depozit și de mult timp până îți vor trece pragul primii clienți. Succesul, bineînțeles, nu e ușor de atins, în special cu minim de investiții, dar în mediul online găsești mai multe oportunități de care poți profita ca să te faci cunoscut, așa cum au făcut-o cele câteva sute de companii consacrate pe piața de comerț electronic, ecommerce care-ți trec acum prin minte. Un magazin online îți permite să ajungi la clienți din toate colțurile lumii, în timp ce îți conduci afacerea de acasă.

În mare, lucrurile par extrem de simple, dar luate pas cu pas, vei descoperi că sunt mulți pași pe care trebuie să-i parcurgi cu atenție astfel încât, în cele din urmă, să te poți mândri cu un magazin de comerț electronic de succes. Analizează acest ghid cu 9 pași ca să descoperi cum procedezi ca să te lansezi pe piața de comerț electronic, ecommerce din România.

Stabilește-ți ideea și strategia de business

Nu devii un lider de succes peste noapte! Iar ca lucrurile să meargă în direcția potrivită, va trebui să te informezi și să-ți alegi o idee care să funcționeze – un concept revoluționar poate. Acest lucru pare imposibil când există deja pe piață atât de multe afaceri, în diferite domenii. Însă, în România sunt multe opțiuni de explorat care pot avea succes în piață! Tu trebuie să descoperi modalitatea perfectă de a face bani din ceea ce îți place, din cunoștințele și eforturile tale.

Asigură-te că ai bugetul potrivit pentru a începe

Ai aflat deja că îți poți deschide un magazin cu bani puțini. Dar concret – care este costul unui magazin online? În funcție de mărimea firmei, inițial vei avea de făcut investiții cu crearea site-ului, cu înfințarea firmei, costuri cu materia primă și angajații.

Iar acestea se pot suplimenta cu cele de construire a unei imagini sau brand, cele de promovare și multe altele. În consecință, nu se poate vorbi despre o sumă anume.

Dar crearea unui magazin online pornește în general de la câteva sute de euro și poate ajunge în cele din urmă la câteva mii. Partea bună este că nu va trebui din start să pornești cu un buget cu multe zerouri sau să faci din prima zi un împrumut la bancă. Dar luați în calcul faptul că, în primele luni, este posibil să fiți nevoiți să veniți cu bani de acasă dacă nu ai o strategie și un concept suficient de bun.

Pentru a afla cât costă, care este prețul unui magazin online în domeniul care te interesează pe tine accesează: https://creare-site-magazin-online.ro/creare-online-shop/.

Înființează-ți o firmă

Ca să funcționezi în legalitate, va trebui să-ți înființezi și o firmă, să plătești angajați profesioniști pe domeniul lor de activitate, dar și impozite. Este un proces normal prin care trece orice antreprenor. Probabil că știi deja că poți opta pentru statutul de persoană fizică autorizată sau pentru cel de societate cu răspundere limitată.

Ambele au atât avantaje, cât și dezavantaje. De exemplu, cu un PFA îți poți deschide un magazin care să funcționeze doar pe anumite domeni în timp ce, la SRL, opțiunile sunt mult mai vaste. Și taxele de înființare, de funcționare, modul de gestiune al profitului se va face diferit. Așa că, nu uita să analizezi și să stabilești ce ți se potrivește cel mai bine.

Alegeți furnizorii, portofoliul de produse și modalitatea de colaborare

Daca vei oferi clienților o serie de produse, va trebui să te asiguri că lucrezi cu cei mai buni furnizori, produse calitative și prețuri cât mai competitive care să-ți ofere stoc în timp util și în cantitățile necesare. De exemplu, pentru a vinde accesorii, ai nevoie nu doar de materia primă, ci și de soluții de ambalare, etichetare etc.

În cazul serviciilor, poate fi necesar să colaborezi cu terți sau să ai o serie de autorizații pentru a putea funcționa.

Poți alege inclusiv diferite modalități de colaborare cu furnizorii – plata în avans, la termen scadent, livrarea produselor către depozit propriu sau direct către clienți pentru a evita acumularea de stocuri etc.

Alegeți domeniul și hostingul

Magazinul tău online de succes are nevoie de un hosting propriu, așa cum la un magazin fizic există o locație în care afacerea își desfășoară activitatea. Domeniul este reprezentat de adresa pe care o vor accesa clienții, în timp ce hosting-ul e spațiul de găzduire al domeniului. Cele două depind una de cealaltă și au diferite costuri. Nu rămâne decât să-l găsești pe cel avantajos pentru tine și să colaborezi cu oameni de încredere care, la nevoie, te-ar putea ajuta să soluționezi problemele neprevăzute ce ar putea apărea la accesarea magazinului online.

Alege platforma de ecommerce potrivită

Pentru un magazin de ecommerce ai nevoie inclusiv de o platformă care să te susțină. Cea mai accesibilă opțiune este WordPress, care-ți permite să ai propria afacere, cu propriul tău nume, fără a plăti abonamente lunare sau de instalare – este total gratuită și este cea mai populară opțiune disponibilă pe piața din românia, dar și internațională, în momentul actual.

Stabilește-ți o strategie eficientă de brand / branding

Numele tău și al firmei sunt foarte importante. Te vor însoți pe toată durata afacerii nu doar pe actul constitutiv, dar va fi și imaginea ta în relația cu clienții. Ai nevoie de un nume și de o imagine (logo) ușor de ținut minte, reprezentative pentru domeniul de activitate, care să fie unice și să inspire încredere. Nu te opri la primele gânduri care îți trec prin cap. Oferă-ți timp ca să faci cele mai bune alegeri când vine vorba de brandul tău!

Serviciile SEO sunt foarte importante pentru a-ți asigura succesul în online

Ca să devii cunoscut, va trebui să-l “păcălești” pe Google că meriți atenția sa, într-un mod pozitiv. Îți vei atinge scopul atunci când îți vei optimiza magazinul online on-page, prin conținutul și descrierile care utilizează cele mai populare și căutate cuvinte cheie pe nișa ta, printr-un număr corespunzător de cuvinte, prin asigurarea că pagina reacționează și se afișează corespunzător pe orice device, fie el tabletă, mobil sau pc, oricând și oriunde, dar și prin optimizarea surselor de promovare și a conturilor asociate cu magazinul tău. Acestea sunt doar câteva exemple.

Promovează-te! Promovare Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads

Iar în cele din urmă, nu uita să folosești în avantajul tău accesul la rețelele de socializare și la uneltele disponibile în piață pentru a-ți crește vizibilitatea și brandul. O bună strategie de promovare se reflectă în creșterea numărului de clienți acesta fiind un pas esențial în comerț electronic, ecommerce. Nu uita că ai la dispoziție și posibilitatea de a te face remarcat prin intermediul Google Ads, al reclamelor plătite, iar același lucru se poate aplica inclusiv pentru rețelele de socializare – Facebook Ads, Instagram Ads sau chiar TikTok Ads.

Acum că ai ajuns la final, nu putem decât să te felicităm pentru inițiativa de a-ți deschide un magazin online. Știi deja care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi, așa că nu rămâne decât să te apuci de treabă. Noi îți urăm mult succes în tot ceea ce vei întreprinde!