placeholder

Cele mai importante criterii de optimizare SEO din punct de vedere UX

Optimizarea SEO a website-urilor, fie că vorbim despre magazine online sau pagini de prezentare, este o tehnică de marketing online la care apelează din ce în ce mai mulți antreprenori, deoarece contribuie la îmbunătățirea vizibilității în Google, cel mai mare motor de căutare din lume.

Prin intermediul ei, se targetează diverse cuvinte-cheie și expresii de căutare de interes pentru business-uri, cu scopul de a crește traficul organic și, implicit, rata de convesie. În acest mod, se mărește numărul tranzacțiilor online și cresc veniturile antreprenorilor care au decis să apeleze la această tehnică de marketing.

Procesul de optimizare SEO este complex și poate fi realizat de către specialiștii în domeniu. El presupune numeroase analize, rezolvarea erorilor de ordin tehnic, dezvoltarea conținutului pe site, precum și publicarea de articole pe site-uri externe, menite să crească notorietatea business-ului.

Totodată, este important de menționat că toate aceste demersuri au în prim plan experiența utilizatorului, cunoscută drept UX – User Experience. Ea joacă un rol crucial atunci când vine vorba despre succesul procesului de optimizare, deoarece determină convertirea potențialilor clienți în clienți efectivi.

optimizare SEO

Iată care sunt cele mai importante criterii care trebuie îndeplinite în procesul de optimizare SEO din punct de vedere UX:

1. Arhitectura site-ului. Specialiștii recomandă realizarea unei arhitecturi de linkuri logică, bine structurată si optimizată pe cuvinte-cheie relevante pentru fiecare pagină în parte, astfel încât  utilizatorul să poată naviga ușor printre pagini, indiferent cum a ajuns pe site (direct, organic, PPC, newsletter etc.).

2. Stabilirea heading-urilor. Acestea le sunt de folos atât utilizatorilor, cât și crawlerilor Google. Headingurile contribuie la o mai bună structurare a conținutului din cadrul unei pagini web. Ele ilustrează cele mai importante secțiuni ale conținutului și îi ajută pe utilizatori să găsească rapid informațiile de care au nevoie.

3. Feedback-urile primite de la utilizatori. Acesta este alt criteriu important din punct de vedere UX care trebuie luat în calcul în procesul de optimizare SEO. Review-urile lăsate de către utilizatori trebuie monitorizate cu atenție, deoarece cu cât un business beneficiază de mai multe feedback-uri pozitive, cu atât va atrage din ce în ce mai mulți clienți.

4. Viteza de încărcare a site-ului. Acest criteriu este important, mai ales în ceea ce privește versiunea mobilă a site-ului. Viteza de încărcare poate avea de suferit, mai ales dacă pe site este încarcat un conținut de tip foto sau video, fără să fie optimizat în prealabil. Este bine de știut că o pagină ar trebui să se încarce în sub 2 secunde. O mare parte dintre utilizatori nu au răbdare să aștepte mai mult de atât si preferă să migreze către alte site-uri, deci către competitorii tăi.

5. Calitatea conținutului. Pentru a crește în pozițiile Google și pentru a le oferi utilizatorilor o experiență plăcută, orice site are nevoie de un conținut optimizat, bine structurat, scris intr-un limbaj prietenos, care să cuprindă cele mai importante informații.

Blocurile lungi de texte, care conțin cuvinte-cheie în exces, nu vor fi apreciate de către vizitatorii site-ului și nici de către Google. Textele de pe site trebuie să fie cât mai ușor de citit și să le ofere utilizatorilor informațiile de care au nevoie.

Specialiștii unei agenții de top vor ține cont de toate aceste criterii atunci când vor începe procesul de optimizare SEO. Ei vor găsi soluții pentru problemele tehnice ale site-ului, vor optimiza conținutul și se vor asigura că experiența utilizatorilor va fi la superlativ!