placeholder

Cand sa mergi la service de reparatii camioane?

Vizita la service de reparatii camioane pare in viziunea multor firme de transport o ultima solutie. Pentru ei acest lucru este doar o cheltuiala pe care ar dori s-o reduca la minim.

Este adevarat, vizita la service costa insa nu este tot una daca aceasta costa putin sau costa mult. Si nu vorbim de diferentele de pret de la un service la altul ci de starea vehiculului care ajunge la reparatii.

De multe ori camioanele ajung la service intr-o stare grava de defectiune, cand deja acestea nu mai pot functiona fara o reparatie amanuntita. Nu este acelasi lucru daca un camion ajunge la intretinere regulata sau datorita unor defectiuni grave.

Modul in care vehiculul este reparat periodic il numim strategie de intretinere a vehiculelor. Aceasta strategie poate avea multiple forme, de la vizita regulata la service pana la utilizarea vehiculului pana la defectiune totala.

Este cert ca o intretinere regulata are rolul sa protejeze vehiculul si sa prelungeasca viata acestuia. Cu cat piesele cu uzura sunt schimbate mai repede, cu atat sunt protejate celelalte piese de la uzura exagerata.

Un exemplu elocvent este la reparatia cutiilor de viteze. La cutiivitezezf.ro deseori primim cutii pentru reparat la care a trebuit sa schimbam aproape toate piesele din mecanism.

La cutiile de viteze, pinioanele se ating in timpul functionarii iar orice defectiune din mecanism va crea in timp defectiunea altor piese. Unica protectie a pieselor este uleiul din cutie care reduce frictiunea si temperatura de lucru a acestora.

Ajunge ca uleiul din cutie sa nu fie de calitate si deja va creste uzura pieselor. In acest caz este bine ca din cand in cand sa se verifice calitatea uleiului si la nevoie acesta sa fie schimbat. Se verifica astfel culoarea uleiului si vascozitatea lui si daca observam schimbare la culoare sau la atingere, este bine sa-l schimbam.

In cazul unei defectiuni la o piesa, aceasta la randul ei poate provoca uzura altor piese si ca urmare defectiuni multiple. Schimbarea pieselor cu uzura poate prelungi viata cutiei de viteze.

Sa nu mai vorbim de faptul ca prin absurd ajunge apa in cutie. Nici nu putem concepe cum se poate intampla asa ceva deoarece cutia este un mediu inchis ermentic, totusi am vazut urmarile acestui tip de incident: pinioane ruginite si distruse in totalitate.

Intrebarea este cum putem face sa reducem cheltuielile pentru ca reparatiile nu sunt intotdeauna ieftine. Depinde cand si ce trebuie sa schimbam la cutie pentru ca aceasta sa functioneze din nou ca la carte.

Nu este tot una daca schimbam 1-2 piese la primul semnal de defectiune sau daca mai asteptam o luna pana acestea afecteaza inca 2-3 alte piese. Manopera nu difera foarte mult daca in acelasi modul schimbam o piesa sau daca schimbam 10 piese.

Pentru a pune o piesa pe ax, toate celelalte piese trebuie demontate si ulterior puse inapoi. Este aceeasi munca, difera doar numarul pieselor care sunt schimbate.

Astfel putem spune ca pretul unei reparatii creste sau scade in functie de numarul pieselor de schimb care trebuie schimbate. Prin schimbarea pieselor de schimb cu uzura in timp util, protejam celelalte piese de schimb cu care acestea conlucreaza, ceea ce poate sa reduca substantial pretul reparatiilor, uzura si riscul defectiunii acestora.