Avizele si autorizatiile de care ai nevoie pentru deschiderea sau functionarea unei firme – descopera o cale mai usoara!

Crearea unei firme este o initiativa care necesita multa indrazneala, multa pasiune si poate reprezenta un punct de cotitura pentru destinele multor oameni.

Totusi, dincolo de emotia unui nou inceput, nu trebuie sa uitam si munca ce ne poate consuma, in special pe partea birocratica. Odata infiintata, societatea comerciala va avea nevoie de o serie de avize si autorizatii (in functie de specificul activitatii). In acest moment, vei avea nevoie de o serie de documente si vei fi obligat sa intreprinzi o sumedenie de actiuni. Mai mult decat atat, esti obligat sa pastrezi acele autorizatii (licente ori avize) pe toata durata de functionare a societatii, conform domeniului tau de activitate. 

De obicei, pasii pentru obtinerea avizelor trebuie facuti imediat ce firma a fost infiintata si punctul de lucru (ori sediul) a fost stabilit. Uneori, este nevoie de astfel de documentatii chiar si in alte circumstante.

Profita acum de consultanta in obtinerea de avize si autorizatii pentru firme in oferta AjutorJuridic.ro! 

303fa5c9-a449-4b14-95a1-3837c38288a1

Astazi, marea majoritate a autorizatiilor trebuie obtinute de la urmatoarele institutii aflate in subordinea statului:

  • DSP (Direcția de Sănătate Publică) – cunoscut si sub numele vechi de SANEPID.
  • DSV (Direcția Sanitar Veterinară).
  • AFM (Administrația Fondului pentru Mediu).
  • ITM (Inspectoratul Teritorial de Muncă).

De asemenea, si primariile elibereaza si vizeaza autorizatii de functionare.

Pentru a putea simplifica aceste procesee deseori anevoioase, consumatoare de timp si energie, tot mai multe societati din zona de nord si centru a tarii (precum cele din judetele Maramures, Satu Mare, Cluj, Salaj, Bistrita-Nasaud), aleg sa foloseasca serviciile de consultanta oferite de firmele specializate. Printr-un procedeu bine pus la punct, acestea pot sa “faca munca in locul tau”. Cel mai adesea, pasii pe care acesti specialisti ii fac pot sa fie sumarizati astfel:

  1. Se realizeaza un plan, in functie de avizele necesare
  2. Se analizeaza si se pregateste documentatia necesara
  3. Se urmaresc toate etapele legale pentru obtinerea autorizatiilor dorite
  4. Se ofera consultanta de-a lungul intregului proces
  5. Se predau autorizatiile, acordurile sau avizele necesare, intr-un timp scurt.

Iata cateva dintre cele mai frecvente cereri de acest tip, ce sunt solutionate fara intarziere:

  • Certificatul de autorizare a activitatii – emis de Registrul Comertului, odata cu infiintarea firmei sau ulterior.
  • Autorizatii si acorduri de functionare de la primarii
  • Autorizatii DPS/ DSVP – in industria HORECA si industria alimentara
  • Avize de mediu pentru societati ce au activitati ce pot sa aiba impact asupra mediului inconjurator
  • Autorizatii pentru protectia si stingerea incendiilor (PSI)
  • Autorizatii pentru protectia muncii (ITM)
  • Avize pentru folosirea de reclame luminoase
  • Avize pentru redarea muzicii (in HORECA)
  • Avize pentru firmele de paza si protectie
  • Autorizatii de la Banca Nationala (pentru casele de schimb valutar)

Fa tot posibilul pentru a respecta toate normele in vigoare, a avea toate autorizatiile la zi – in caz contrar, risti sanctiuni, amenzi sau chiar oprirea definitive a activitatii afacerii tale. Lucreaza cu specialistii in infiintarea firmelor si obtinerea de avize – AjutorJuridic.ro!